התוועדויות תשמ"ג
קונטרס חנוכה תשמ"ח
|
א. 1) חנוכה: היו"ט היחיד שאפשר שיהיו בו ב' שבתות (א-ב) 2) שבת חנוכה: מנוחה ממלאכה ומנוחה ממלחמה 3) מבצע חנוכה (טז-יז) ב. 1) קביעות השנה: חנוכה פותח ומסיים בשבת 2) קביעות השנה: שבת זאת חנוכה בסמוך לר"ח ג. 1) סיום הש"ס וסיום ספר התניא לימוד שיעור התניא (וכן שיעורי חומש ותהלים); לימוד המסכת שקיבלו בחלוקת הש"ס (כח)ההוראה מסיום התניא בענין השבת והתחלתו בענינים השייכים ל"עובדין דחול", ועד"ז – מסיום החומש ב"האותות והמופתים" והתחלתו בבריאת טבע העולם: יש להמשיך את ה"אותות ומופתים" וקדושת השבת בטבע העולם וב"עובדין דחול"; זהו הענין ד"ילכו מחיל אל חיל" שבסיום מס' ברכות (כט-לא) 2) מגבית (לב) מאמר ד"ה ברוך שעשה נסים ד. 1) פרש"י (מקץ מא, מח) "אוכל שדה העיר אשר סביבותי' נתן בתוכה" 2) לקוטי לוי"צ (בראשית ע' קפה): חילוקי הדרגות בענין השלום 3) "דינער" לטובת ישיבת תומכי-תמימים (לו) ה. הביאור בפרש"י ו. 1) חילוקי מנהגים לפי המקום והזמן 2) הביאור בלקוטי לוי"צ |
) תענית: מדרכי התשובה הוספה בג' הקוין דתורה עבודה וגמ"ח ביום התענית (ו) 2) עשרה בטבת: אחדות ישראל 3) שיעור חומש היומי (ר"פ ויחי): "ויחי יעקב בארץ מצרים" 4) המצב באה"ק 5) מבצעים (כג) 6) סיום משיחת עשרה בטבת (מוגה) 1) שיעור חומש היומי (ר"פ ויחי): "ויחי יעקב בארץ מצרים" 2) המצב באה"ק 3) מבצעים (י) |
א. חודש שבט: כנגד יוסף ב. 1) כ"ד טבת: הוראה מעניני בעל ההילולא 2) עבודה בשמחה ג. הלכות ת"ת לאדמו"ר הזקן: "אע"פ שהקטן פטור מכל המצוות כו'" מאמר ד"ה הבאים ישרש יעקב ד. 1) פרש"י (שמות ג, טו): "זה שמי לעלם – חסר וי"ו", "וזה זכרי – למדו היאך נקרא" 2) "מלוה מלכה" לטובת צעירי אגודת חב"ד (לג) ה. 1) הביאור בפרש"י 2) לקוטי לוי"צ (שמות ע' ו): "אנכי ארד עמך מצרימה" |
א. 1) פתיחה: לימוד הוראה מעניני היום 2) פרשת וארא: עבודה באופן של ראי' ב. 1) פרשת וארא: השייכות לשבת ר"ח שבט 2) ביאור הטעם ששם "אהי'" אינו מהשמות שאינם נמחקים (המשך) מאמר ד"ה והי' מדי חודש בחדשו ג. 1) פרש"י (וארא ט, ח-ט): "הרי נסים הרבה", "שחין – לשון חמימות כו'" 2) אדמו"ר מוהרש"ב: זמן התחלת נשיאותו (המשך) ד. סיום ס"ת הכללי הרביעי ה. 1) הביאור בפרש"י 2) לקוטי לוי"צ (שמות ע' מט): "ארץ כנען", "ארץ מגוריהם", "אשר גרו בה" |
א. 1) פתיחה 2) פרשת בא: כניסה לדרגא נעלית יותר ב. 1) יו"ד שבט: קבלת החלטות טובות בעניני היום 2) יו"ד שבט: השייכות לעניני היום מאמר ד"ה ויהי בעצם היום הזה גו' ג. 1) פרש"י (בא יב, מג): "זאת חוקת הפסח – בי"ד בניסן נאמרה להם" 2) לקוטי לוי"צ (ר"פ בא): "כתוב שמי ושוי לפתחך" 3) זהר פרשת בא: "משה דחל מיני' כו'" 4) הביאור בלקוטי לוי"צ ד. 1) הביאור בפרש"י 2) מבצעים ה. 1) נשי ישראל 2) סיום |
הטעם שמצינו אריכות הביאור ופרטי פרטים בענין "אור אין סוף למטה מטה עד אין תכלית", עד לפרטי הקליפות כו': גם הניצוצות שנפלו לקליפות – הם לאמיתתו של דבר ניצוצות דקדושה (כמ"ש "למען שתי אותותי אלה בקרבו", כלומר שגם האותיות שנפלו בשבירה למטה הם באמת "אותותי", אותיות שלי), ויש צורך להחזירם למצב זה. ולכן נכתבו ענינים אלו תחלה בתורה, שעי"ז הם נעשים אותיות בתורה, ומזה הוא הנתינת כח לבירור אותיות אלו לאחרי נפילתם בשבירה. ועפ"ז מובן שאין זה סתירה להבקשה "אל תביאנו לידי נסיון", כי הכוונה היא לבירור ענינים אלו ע"י התעסקות בלימודם כפי שהם בתורה ("בחומר דא קל וחומר ובלבנים דא ליבון הלכתא"). ואזי אין מקום לחשוש מהתעסקות בענינים אלו, כי ההתעסקות בענינים תחתונים פועלת ירידה דוקא "ביודעה ומכירה" (דהיינו כשנעשית אצלו התקשרות והכרה בענינים אלו), ולא כשעוסק בהם כפי שהם בתורה בלבד. ועפ"ז יובן הטעם שמשה רבינו הי' ירא מקליפת פרעה – כי שם הוצרך להיות הבירור באופן ד"יודעה כו'". ולכן בא עמו הקב"ה בעצמו, כי בנוגע לאדם אין זה סדר העבודה, ואדרבה – מבקשים "אל תביאנו לידי נסיון". |
א. יו"ד שבט: תכלית ההתוועדות – התחזקות במילוי שליחותו של הקב"ה ב. 1) כחו של יהודי לפעול בעולם – ע"י ההתבוננת בשורש הדברים 2) מצב המדינה: החוקה אינה שוללת הזכרת שם שמים ג. אדמו"ר מוהריי"צ: "אמריקה אינה שונה" מאמר ד"ה באתי לגני אחותי כלה ד. 1) מגבית עבור "קרן תורה" (מג) 2) סיום על מסכת עירובין (מד) ה. סיום |
א. שבת שירה: מעלת השירה שבהפטרה על השירה שבקריאה ב. שיעור תהלים היומי (עח, נג): "ואת אויביהם כסה הים" מאמר ד"ה א"ר אושעיא כו' צדקת פרזונו ג. 1) פשש"מ (בא יג, כא; יד, ט): עמוד הענן 2) לקוטי לוי"צ (שמות ע' סא): "תא חזי נוקמא עילאה" 3) סיום על מסכת עירובין (המשך) ד. 1) הביאור בפרש"י 2) "דינער" לטובת תו"ת (לח) ה. הביאור בלקוטי לוי"צ ו. כינוס נשי ישראל |
א. 1) כינוס צבאות השם: אחדות ישראל 2) ט"ו בשבט: צמיחה והתפתחות ב. פרשת יתרו: נסי יציאת מצרים ומתן תורה ג. 1) פרשת יתרו: הכנה לקבלת התורה 2) סיום |
א. מבצעים: שייכותם לעניני השבת ב. 1) מחר חודש: השייכות לגאולה 2) הפטרת פרשת שקלים: "בדק הבית" דביהמ"ק השלישי מאמר ד"ה כי תשא ג. 1) פרש"י (משפטים כד, א): "פרשה זו נאמרה קודם עשרת הדברות" 2) לקוטי לוי"צ (ר"פ משפטים): "זכייא נקיי' ברירה" – כנגד נר"נ 3) מציאות הגויים לעתיד לבוא (המשך) 4) שלילת ההסתפקות בעניני השנה שעברה 5) סיום ד. מלוה מלכה לטובת "קרן גמילות חסדים" (כז) ה. 1) הביאור בלקוטי לוי"צ 2) נתינת משקה לנוסעים לאה"ק (לב) ו. 1) הביאור בפרש"י 2) לימוד ספר התניא על גלי הרדיו ז. מבצע פורים |
א. ז' אדר: "כיון שנפל פור בחודש אדר שמח שמחה גדולה כו'" ב. 1) ז' אדר ופרשת תרומה: "תורה מ'" 2) פרשת תרומה: "אפילו אחד מישראל יכול לעשותו" ג. פורים: "מנער ועד זקן טף ונשים" מאמר ד"ה ועשו לי מקדש גו' ד. 1) פרש"י (תרומה כה, מ): "הראה לו הקב"ה מנורה של אש" 2) פרשת תרומה: מנורות שלמה 3) מבצעים 4) "מלוה מלכה" לטובת בנ"י הנמצאים "מאחורי מסך הברזל" ה. 1) לקוטי לוי"צ (שמות ע' קיג): "ר' יוסי ור' יהודה ור' חייא הוו אזלי בארחא כו'" 2) הביאור בפרש"י 3) הביאור בלקוטי לוי"צ ו. מבצעים (מד) |
1) תענית אסתר: הדגשת הנקודה המשותפת לימי התעניות 2) קביעות השנה: תענית אסתר מוקדם 3) מעשה בפועל 4) פורים: "לא יכרע ולא ישתחוה" 5) שלימות הארץ 6) סיום (טו) |
א. 1) פתיחה 2) פרשת זכור: זכירת עצם המציאות ב. פרשת תצוה: עצם מציאותו של משה מאמר ד"ה זכור את אשר עשה לך עמלק ג. 1) פרש"י (תצוה כח, לג; לו): "קודש לה'", "כמין רמונים העשויים כביצת תרנגולת" 2) לקוטי לוי"צ (שמות ע' קלד) "אחזיאו לי' בחלמא כו'" 3) צורת קני המנורה ד. הביאור בפרש"י ה. 1) קביעות השנה: ז' אדר ביום א' דפרשת זכור 2) מבצעים 3) הביאור בלקוטי לוי"צ |
בעת השינה – הכחות הפשוטים, כמו כח המעכל, פועלים פעולתם יותר מאשר בהקיץ, אבל הכחות הנעלים, כמו כח השכל שמבחין בין טוב לרע, הם בהעלם, ולכן לא ניכרת מעלתם. וכן הוא בנוגע להכרת מעלתם של ישראל, שאתה בחרתנו מכל העמים, ונפלינו וגו' – שבשביל זה צ"ל מעמד ומצב דלא ינום ולא יישן (ובמילא) שומר ישראל. אבל במעמד ומצב של שינה, ש"יָשְנוּ מן המצות", נעשה ענין של שינה למעלה, ולא ניכרת מעלתם של ישראל, ולא רק באופן דכחשכה כאורה, אלא אדרבה, כמו בעת השינה, שהכחות הפשוטים (שדוגמתם הם אומות העולם, בניגוד לבנ"י, עם חכם ונבון, בדוגמת כח השכל) פועלים יותר. ותוקפו של נס הוא – שאעפ"כ נדדה שנת מלכו של עולם, כיון שאצל בנ"י הי' ענין המס"נ במשך כל השנה כולה. וענין זה מהוה הוראה נצחית – שיש נתינת כח להענין דנדדה שנת מלכו של עולם, ועי"ז – ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר. |
א. פותחין בברכה ב. 1) התוועדות: סיוע זה לזה בעבודה 2) מצב בנ"י "מאחורי מסך הברזל" ג. 1) פורים: ענין החינוך 2) פורים: מעלתן של נשי ישראל מאמר ד"ה בלילה ההוא ד. 1) קביעות השנה: ערב פורים ביום השבת 2) פורים: "לא יכרע ולא ישתחוה" 3) סיום מגבית עבור "קרן רבינו"; "מבצע פסח" ו"מעות חטים" (לח-ט) |
א. פורים: "לא יכרע ולא ישתחוה" ב. 1) פתיחה 2) יום שלישי בשבוע: "טוב לשמים וטוב לבריות" 3) שיעור חומש היומי (תשא לג, טז): "ונפלינו אני ועמך" 4) שיעור תהלים היומי (פא): "אנכי ה' אלקיך המעלך מארץ מצרים" 5) מעשה בפועל 6) סיום ג. 1) חלוקת מטבע עבור "מעות חטים" (טז) 2) שלילת הנסיעה לי"א ניסן |
א. פרשת החודש: "כשבחר ביעקב ובניו קבע בו ר"ח של גאולה" ב. 1) פרשת ויקהל-פקודי: כלל ופרט 2) קביעות השנה: פרשת החודש בש"פ ויקהל-פקודי מאמר ד"ה החודש הזה לכם גו' ג. 1) פשש"מ (ר"פ פקודי): חשבון נדבת המשכן 2) לקוטי לוי"צ (ר"פ פקודי): "כל הנחלים הולכים אל הים" 3) הביאור בפרש"י 4) מבצעים (לג) ד. הביאור בלקוטי לוי"צ ענין המנין מביא להשראת השכינה – כאשר הוא באופן המותר ע"פ תורה, כגון – ע"י תיבותיו של פסוק; הטעם שנהגו למנות בפסוק "הושיעה גו'" (ולא בפסוק "ואני ברוב חסדך") – כי בדורות האחרונים זהו הענין העיקרי שיש להדגיש (לז-ח) ה. סיום |
א. לקו"ת פרשת ויקרא: נצחיות התורה המבואר בתניא ע"ד נצחיות ההוראה ד"כי קרוב אליך גו'" הוא גם בנוגע לזמן דלעת"ל, אף שלכאורה אז לא יצטרכו לכך, כיון שאז תהי' הוראה זו בנוגע לעבודה נעלית יותר – "ילכו מחיל אל חיל" (ה)הדגשת הענין דנצחיות התורה בלקו"ת דפרשתנו – "ושייך בחינות (דהיינו ענינים שהם בהעלם) אלו גם עכשיו", ועד שמלבד החילוק שמבאר שם בפירוש, כל שאר הפרטים הם אצל כאו"א כמו ב"משה ממש"; וההוראה – שכל הענינים ד"ויקרא אל משה גו'" צ"ל בעבודת כאו"א מישראל, ובמעשה בפועל (ו-ט) ב. ה' ניסן: נשיא שבט שמעון מאמר ד"ה ויקרא אל משה גו' ג. 1) פשש"מ (ר"פ ויקרא): "ויקרא אל משה" 2) לקוטי לוי"צ (ויקרא ע' קע): "הקצר קצרה ידי מפדות" 3) פרש"י (ויקהל לח, ח): אי הזכרת הכיור וכנו בנחושת התנופה (המשך) 4) פרשת ויקהל-פקודי: הקדושה הפרטית בכל חלק מבית-המקדש ד. 1) הביאור בפרש"י 2) מבצעים 3) שו"ע אדה"ז (או"ח רסתל"א ורסתמ"ב): האיסור דחמץ "בכל רגע ורגע" ה. הביאור בלקוטי לוי"צ ו. סיום |
"כל המברך מתברך"
|
עיקר ענין יצי"מ הוא בעבודה הרוחנית: "לעבדה ולשמרה" – ע"י רמ"ח מ"ע ושס"ה מל"ת שכנגד רמ"ח אברים ושס"ה גידים, החל מהראש – תפלה מתוך כובד ראש, ע"י ההתבוננות בגדלות הא-ל ושפלות האדם, שממנה נמשך במדות שבלב, ומהלב לכל האברים. אמנם, בין המוח ללב יש מיצר הגרון, כי, מוחין (בהתיישבות ושלוה) ומדות (בסערה והתפעלות) הם הפכים, ולכן צ"ל שינוי וירידה ממסקנת השכל לענין של מדות והתפעלות ממש, וכיון שבמיצר הגרון השכל הוא בצמצום, והמדה עדיין אינה בהתרחבות, שייך שתהי' יניקה ללעו"ז, ועד להתגברות יצר לב האדם שיבוא לידי חטא, שהיא סיבת הגלות, החל מגלות מצרים, מיצר וגבול. והנתינת כח להתגבר על מיצר זה – "אני אמרתי אלקים אתם ובני עליון כולכם", ולכן בכחו לצאת מהמיצרים וגבולים ולעבוד עבודתו בבחי' בכל מאדך. |
א. מעלת המאורע, המקום והזמן ב. השפעה על אומות-העולם ג. 1) "רגע של שתיקה" 2) תודה על הברכות והאיחולים ד. י"א ניסן: הוראות מכללות ענין יום-הולדת מאמר ד"ה כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות ה. 1) מבצעים 2) חג הפסח: חקירות בגדר חיובי החג 3) סיום מסכת מגילה (לו) ו. 1) חג הפסח: מנהג רבותינו נשיאינו לומר "מה נשתנה" בעצמם 2) חג הפסח: "כל דכפין ייתי וייכול" 3) חלוקת שטרות לצדקה (לט) ז. סיום |
מן הראוי לערוך סיום על מסכת מגילה, השייכת לימים אלו – בין פורים לפסח ("מיסמך גאולה לגאולה") (א)ביאור השינוי בסדר הפרקים בין הבבלי לירושלמי: בירושלמי ההדגשה היא על הכלל, ולכן פ' "בני העיר" (כלל נוסף – קריה"ת) מוקדם לפ' "הקורא עומד" (פרטי דיני קריאת המגילה וקריה"ת); ובבבלי ההדגשה היא על הפרט, ולכן הסדר הפוך (ב)השינוי בהתחלת המסכת בין הבבלי לירושלמי (שבבבלי ישנה אריכות ושקו"ט, ובירושלמי מגיעים מיד למסקנא) – בהתאם לחילוק האמור (ג)ביאור השינויים בסיום המסכת בין הבבלי לירושלמי: בירושלמי ישנה הדגשה על כבוד א"י וירושלים, ולכן הסיום במשנה הוא ב"אין מפטירין בהודע גו'", ובגמ' – בהל' מזוזה, שבה מודגשת מעלת א"י (והטעם שמוסיף "את תועבותי'" – כדי להדגיש שדין זה הוא מצד כבוד ירושלים, ולא מצד עניני יחוס שבהפטרה זו); הסיום ע"ד לימוד הלכות פסח בפסח הוא דוקא בבבלי – כי בא"י הי' עיקר הלימוד בהלכות קרבן פסח, ולימוד זה הי' לפני הפסח (ד-ז)הביאור בפנימיות הענינים בסיום ב"הודע גו' את תועבותי'" (שלכאורה אינו סיום בדבר טוב): ענין זה כהלכה בתורה הוא ענין טוב, ולכן הסיום הוא דוקא בענין זה – כדי להדגיש את מעלת הפיכת הרע לטוב (וזהו גם הטעם לסיום בגמ' – בתיבות "ואין מורידין") (ח-ט)השייכות לפרק פ"ב בתהלים: לכאורה תמוה שה"שיר של יום" דיום שלישי (שהוכפל בו כי טוב) הוא בענין דין ומשפט; והביאור – במשפט ישנו החיבור דחסד וגבורה, ענין הרחמים שהוא ענין שלישי (י-יא) |
אל יתהלל חכם בחכמתו – כפי שהיא לעצמו, כי אם בזאת, חכמה תתאה, בחי' המלכות, שהו"ע התפשטות החכמה למטה דוקא, לפעול שם השכל וידוע אותי, וטעם הדבר – כי אני הוי' עושה חסד משפט וצדקה בארץ כי באלה חפצתי, שהעיקר הוא ההמשכה למטה, כיון שסוף מעשה עלה במחשבה תחילה. הקשר לחג הפסח – ופסח ה' על הפתח, ספירת המלכות, עולם הדיבור, שלכן צ"ל סיפור יצי"מ בדיבור דוקא. והקשר ל"החודש הזה" – חידוש הלבנה, ספירת המלכות; ו"החודש הזה לכם" – שמשבחר ביעקב ובניו קבע ר"ח של גאולה, הנהגת נסית, שצריך להמשיכה גם בהנהגה טבעית. |
א. 1) פתיחה 2) שבת הגדול: גדלות בענין הטבע ב. פרשת צו וי"ב ניסן: ענין הזריזות מאמר ד"ה החודש הזה לכם ראש חדשים גו' ג. 1) שאלות בפרש"י (צו ח, ח): "את האורים – כתב של שם המפורש" 2) לקוטי לוי"צ (ויקרא ע' ריג): "מאי שנא דמשח משה לאהרן" 3) סיום מסכת מגילה (המשך) (לג-ד) ד. 1) הביאור בפרש"י 2) הביאור בלקוטי לוי"צ 3) סיום |
א. י"ג ניסן: "פועל ישועות בקרב הארץ" ב. 1) י"ג ניסן: עניני היום – מתורתו של בעל ההילולא 2) י"ג ניסן: הוספה בגמילות חסדים 3) מעשה בפועל ג. י"ג ניסן: תורת בעל ההילולא עה"פ "יוסף ה' לי בן אחר" ד. אדמו"ר מהר"ש: "לכתחילה אַריבער" ה. חלוקת שטרות לצדקה |
א. 1) חג הפסח: מצה-ביטול 2) צבאות השם: אחרי גיל מצוות 3) סיום ב. 1) ח"י ניסן: יום הולדת רלוי"צ ז"ל 2) קריאת התורה: "אם כסף תלוה גו'" ג. חינוך: חתימה על עצומה בענין "רגע של שתיקה" ד. 1) חינוך: חתימה על עצומה בענין "רגע של שתיקה" (המשך) 2) סיום |
ירידת הגלות (ירוד ירדנו) אינה אלא צורך עלי' גדולה ביותר, שאי אפשר להגיע אלי' אלא ע"י הירידה. ולכן נקראים כל ימי הגלות "ימי צאתך מארץ מצרים", לפי שהעבודה בהם היא לתקן את הגלות ולעשות מ"גולה" – "גאולה". דרא דעקבתא דמשיחא שייך לספירת הנצח, כי, במצב של מלחמה נגד אלו אשר חרפו עקבות משיחך, מתעוררת מדת הנצחון לבזבז כל האוצרות כו'. ולכן נעשה עי"ז גילוי פנימיות התורה לעתיד לבוא, עד שמלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים. וכיון שדעה את ה' תומשך בארץ, אזי תהי' "רוח דעת ויראת ה'" ביחד, היינו, שענין האחדות יהי' לא רק במוחין בפ"ע – "רוח חכמה ובינה", ובמדות בפ"ע – "רוח עצה וגבורה", אלא גם במוחין ומדות ביחד – "רוח דעת ויראת ה'". |
א. אחרון של פסח: "שהחיינו" בדרך שלילה ב. אחרון של פסח: סעודת משיח – גם בזמן הגלות ג. אחרון של פסח: ארבע כוסות מאמר ד"ה כימי צאתך מארץ מצרים גו' ד. 1) חג הפסח: ימים ראשונים וימים אחרונים 2) סיום מסכת מגילה (המשך) (כו) ה. "רגע של שתיקה" ו. השפעה על אומות העולם ז. "רגע של שתיקה" (המשך) ח. השתתפות ב"כינוס תורה": גדרים בפרט ובכלל ט. 1) מבצעים 2) סיום |
א. 1) פתיחה 2) שבת מברכים: המשכת ברכה לחידוש שלא בערך 3) חודש אייר ב. פרשת שמיני: למעלה ממציאות העולם מאמר ד"ה ויהי ביום השמיני גו' ג. 1) פרש"י (שמיני יא, מד-ה) 2) לקוטי לוי"צ (ויקרא ע' רסט): "זעירא דכפר ראמין" 3) פרקי אבות: שם המסכת 4) "רגע של שתיקה": מענה לשאלות ד. הביאור בפרש"י ה. 1) הביאור בלקוטי לוי"צ 2) "דינער" לטובת כולל חב"ד (נ) ו. 1) הביאור בפרקי אבות 2) התוועדות "צעירי אגודת חב"ד" (נו) ז. 1) נתינת השם ישראל ליעקב לאחרי מאה שנה (המשך) 2) פסק הרמב"ם כסברא ראשונה (המשך) 3) סיום |
א. 1) פסח שני: "למה נגרע" 2) פסח שני: דילוג לגבי דילוג ב. 1) פסח שני: דילוג לגבי דילוג (המשך) 2) פסח שני: אמירת תחנון בליל ט"ו אייר 3) פסח שני: השייכות לל"ג בעומר 4) מבצעים (כב) ג. מבצעי ל"ג בעומר ד. 1) שיעור חומש היומי (אמור כג, ד): "אשר תקראו אותם", "אתם אפילו שוגגין כו'" 2) קביעות השנה: פסח שני ביום רביעי פרשת אמור 3) פרשת אמור: "להזכיר גדולים על הקטנים" 4) שיעור חומש דל"ג בעומר (ר"פ בהר): "כי תבואו גו' ושבתה" הוספה בעבודה בעניני ל"ג בעומר (לב) ה. "אל יבוש מפני המלעיגים" ו. 1) פסח שני: דרוש "להבין ענין פסח שני" באוה"ת 2) "רגע של שתיקה" 3) סיום |
א. 1) פתיחה 2) ל"ג בעומר: הוראות מהנהגת רשב"י ב. 1) ל"ג בעומר: זהירות שלא לפגוע בכבוד הזולת 2) קיום ההוראות האמורות בפועל ג. 1) סיום 2) ל"ג בעומר: אמירת "נחם" ע"י ר' אברהם הלוי 3) סיום |